Doprava a policie

O pořádek v dopravě na území obce Braškov, zejména o kontrolu dodržování předepsaných rychlostních limitů, se donedávna starala Městská policie Unhošť. Dělala to za úhradu na základě smlouvy s obcí. Ta však byla obcí Braškov vypovězena. K čímu prospěchu? To zastupitelé nezodpověděli. Mezi občany se říká, že byla často pokutována i jistá firemní auta a jejich vlastník přeci za to nebude podporovat městskou policii z peněz občanů, když mu to škodí. Škodila unhošťská policie i občanům, či působila v jejich zájmu? Osobně mi přišlo uklidňující i občasné projetí jejich policejního auta obcí.

Činnost státní policie na úseku dopravy je v obci méně viditelná. Když Vám sdělím údaje z oficiálních policejních statistik, budete se asi divit:

Policejní orgán územního odboru Kladno  uvádí, že v období od 01. 01. 2022 do 31. 03. 2024 byly v katastrálním území obce provedeny silniční kontroly s tímto výsledkem:
Braškov 578 silničních kontrol – v rámci BESIP zjištěno 124 přestupků,
Pletený Újezd 179 silničních kontrol – v rámci BESIP zjištěno 31 přestupků,
Kyšice 289 silničních kontrol – v rámci BESIP zjištěno 43 přestupků,
Velká Dobrá 2119 silničních kontrol – v rámci BESIP zjištěno 263 přestupků,
Družec 322 silničních kontrol – v rámci BESIP zjištěno 38 přestupků,
Unhošť 2420 silničních kontrol – v rámci BESIP zjištěno 281 přestupků,
Horní Bezděkov 214 silničních kontrol – v rámci BESIP zjištěno 15 přestupků.
Na komunikaci II/118 bylo policisty ÚO Kladno evidováno:
Braškov (ul. Rudé armády) 6 přestupků na úseku BESIP,
Kyšice (ul. Braškovská) 14 přestupků na úseku BESIP,
Unhošť (ul. U Čeperky) 23 přestupků na úseku BESIP,
Kladno – Braškov (silnice II/118 do křižovatky s ul. Železničářů) 27 přestupků na úseku BESIP. 

Občany obce Braškov dlouhodobě zatěžuje zejména těžká kamionová přeprava. Komunikace II/118 má celkovou délku 123,3 km s přesahem do dvou krajů a je určena pro dopravu mezi okresy.  Místní přeprava se omezit podstatně nedá, ale zajisté by šla vyloučit tranzitní přeprava, která by měla být vedena po dálnicích. Zkracování cesty kamionů po neplacených úsecích mezi Berounem a Kladnem průjezdní obce neúměrně zatěžuje, ale přes dlouholetou snahu  občanských sdružení se nepodařilo dosáhnout jejich regulace. Teprve v roce 2023 se do plánu rozvoje obce Braškov podařilo přes nechuť vedení obce prosadit jistý náznak řešení ochrany životního prostředí „návrhem vypracování makrosimulační studie k vyloučení těžké nákladní dopravy obcí“. Ten honosný název má snad obhájit obcí předpokládané náklady 3 miliony Kč, za které by se uživil dopravní projektant, kdyby na studii dělal několik let 8 hodin denně. Je to zase jen kšeft? V podstatě jde o určení, kudy by kamiony směly jezdit a kudy ne a určit rozmístění příslušného dopravního značení. To by policii umožnilo provádět kontroly, kterých dosud mnoho není.

Podle policejní statistiky bylo na silnici II/118 (Beroun – Kladno) v roce 2023  evidováno celkem 19 kontrol nákladních automobilů, za I. čtvrtletí roku 2024 devět.
Slabinou policejních kontrol je také to, že v obci nemůže být prováděno vážení vozidel, protože tu není vhodná plocha. Kladenští dopraváci nemohou ani provádět měření exhalací vozidel, protože nejsou vybaveni příslušnými technickými prostředky.

Příště se podíváme na to, jak se na zklidnění dopravy v Braškově podílí starosta obce.
 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *